Deel deze referentie met een vriend(in)

Deldo Autobanden N.V. is een van de grootste bandendistributeurs in Europa. Als actieve import & exportorganisatie verkoopt Deldo aan meer dan 64 landen over de hele wereld. Deldo is een gezond en succesvol familiebedrijf met een internationale focus. Een duidelijke strategie, een internationaal netwerk, een uitgebreid assortiment en een klantgerichte service dragen bij aan het huidige succes. Zo slagen ze erin jaarlijks meer dan 7.000.000 banden te verkopen.

In hun zoektocht naar nieuwe manieren om de organisatie verder te professionaliseren is Deldo met GPS in contact gekomen voor de registratie van de werkuren. Voorheen verliep deze via kartonnen prikkaarten en een prikklok. Maar omdat die kaarten steeds moeilijker te verkrijgen waren en de verwerking van de uren veel tijd in beslag nam, was er nood aan een nieuwe en digitale oplossing.

Na een grondige analyse van de verschillende leveranciers is er voor het Emprova tijdregistratie softwarepakket gekozen. Hierin worden de werkuren van de arbeiders via twee prikklokken en individuele badges digitaal, efficiënt en correct geregistreerd. Daarnaast gaat Deldo in een latere fase ook werkuren registreren via de self service en de softclock op gedeelde computers. Dankzij een koppeling met het sociaal secretariaat Acerta, die hun ondersteund hebben bij de keuze voor een tijdregistratie leverancier, worden de werkuren automatisch gekoppeld aan de juiste looncode. Dit levert een grote tijdswinst op voor de personeelsafdeling! Daarnaast werkt Emprova-Time volgens het management by exception principe. Dit betekent dat er enkel aandacht uit gaat naar de werkelijke fouten in plaats van steeds een volledige controle te doen.

“We werken nu reeds enkele maanden met Emprova en kijken zeer positief terug op deze periode”, vertelt Jan Van Dyck, ICT & Finance manager. “De installatie en opstart zijn zeer vlot verlopen voor zowel het management als de arbeiders. Dit in combinatie met de tijdswinst voor de personeelsafdeling maakt van Deldo een tevreden nieuwe klant”, besluit Jan Van Dyck.

Terug