In het jaar 2000 lanceerde GPS als eerste van de markt een Employee Self Service voor tijdregistratie systeem. Dit deden we om medewerkers beter te kunnen informeren over hun verlof, prestaties en dergelijke. Door de jaren heen werd de ESS steeds uitgebreid met nieuwe functies zoals een ziektemelding, attestenbeheer en een aanwezigheidspaneel. In 2008 is ook de personeelsplanning aan de Employee Self Service toegevoegd. Vandaag kiest bijna elke nieuwe klant voor de Employee Self Service gekoppeld aan tijdregistratie vanwege transparantie en een enorme tijdsbesparing voor de personeelsdienst.
Employee Self Service in een notendop
De Employee Self Service gekoppeld aan tijdregistratie verleent werknemers toegang tot voor hun relevante HR-informatie. Zo krijgen ze inzicht in prestaties, planning en afwezigheden. Daarnaast verlopen verschillende HRM processen, zoals verlofaanvragen, registratie aanvragen, ziektemeldingen, urenverantwoording,… ook via de Employee Self Service.
Omdat zowel arbeiders als bedienden er vlot mee aan de slag moeten, is de Employee Self Service zeer intuïtief en beschikbaar via de webbrowser en smartphone (Android en iOS).
Voordelen van Employee Self Service
Gebruik maken van de Employee Self Service brengt verschillende voordelen met zich mee. Zowel voor de medewerkers als voor de personeelsdienst.
Employee Self Service bij Inside Blinds
Omdat men bij Inside Blinds geconfronteerd werd met veel manueel werk om de prestaties te berekenen, ging Saskia Ginneberge, HR manager bij Inside Blinds, op zoek naar gebruiksvriendelijke cloud software voor tijdregistratie. Deze vond ze bij GPS. Dit betekende voor Inside Blinds ook meteen het einde van de vele Excel files en losse papiertjes. Tenslotte kon men dankzij de Employee Self Service het organogram herstructureren door te werken met diensthoofden.
Klinkt dit allemaal als muziek in je oren en wil je als bedrijf ook genieten van al deze voordelen? Vraag dan hier je gratis demo aan!