Alle klantcases

Jules Destrooper

Uitdagingen tijdregistratie en toegangscontrole

Jules Destrooper, de gerenommeerde producent van heerlijke koekjes, stond voor de uitdaging om een gebruiksvriendelijk tijdregistratiesysteem te implementeren voor onder andere de nauwkeurige prestatieberekeningen van hun 250 medewerkers en uitzendkrachten. In 1993 ervaarde de HR-afdeling een tijdrovende en inefficiënte loonadministratie onder andere door papieren verlofaanvragen. Bovendien was er een groeiende behoefte aan een geïntegreerd toegangscontrolesysteem, waarbij zowel veiligheid als gebruiksvriendelijkheid als hoogste prioriteiten golden. Al 25 jaar biedt GPS de oplossingen waar Destrooper naar op zoek was.

Medewerkers: 250
Sector: Voeding
Klant sinds: 1993
Locatie: Oostkamp

In 1985 richtte Jules Destrooper een bakkerij op in de West-Vlaamse Lo. Wat ooit begon als een lokale bakkerij is in de loop der jaren uitgegroeid tot een bloeiende organisatie met 250 medewerkers. Tegenwoordig kent iedereen de overheerlijke koekjes van Destrooper, die beschikbaar zijn in alle supermarkten.

list-icon

Correcte en efficiënte payroll

Bij Destrooper heeft GPS met succes het tijdregistratiesysteem geïmplementeerd op twee locaties en na een succesvolle overname werden deze sites naadloos geïntegreerd. Deze implementatie heeft verschillende voordelen opgeleverd. Zo heeft de HR-afdeling nu toegang tot de software van GPS voor nauwkeurige prestatieberekeningen, waardoor ze vertrouwen op een correcte loonadministratie. Leidinggevenden hebben een link naar GPS Emprova, waarmee ze de prestaties van werknemers kunnen raadplegen en kleine aanpassingen kunnen doen. Alle medewerkers hebben toegang tot de Self Service en de Emprova app, waarmee ze eenvoudig digitale ziektebriefjes kunnen indienen, verlof of telewerk kunnen aanvragen en tikkingen kunnen raadplegen.

list-icon

Meer transparantie en een betere workflow

Dankzij de koppeling met SD Worx kan Destrooper de correcte verloningsdata importeren in de loonmotor van eBlox waardoor ze iedere maand kunnen rekenen op een correcte en efficiënte payroll. Leonie Rooze, HR-officer, vertelt: “Bedrijven van onze grootte hebben een tijdregistratiesysteem zoals GPS nodig. Er is geen enkel bedrijf van zo’n omvang meer die dat niet heeft.” De tijdregistratie van GPS heeft niet alleen geleid tot een efficiëntere loonadministratie, maar heeft ook bijgedragen aan meer transparantie en een betere workflow binnen Destrooper. Leonie Rooze voegt eraan toe: “De GPS-software zorgt voor aanzienlijk minder werkdruk voor HR.”

Beveiligde toegang op basis van functie en tijd

Naast tijdregistratie maakt Destrooper ook gebruik van de gebruiksvriendelijke toegangscontrole van GPS. De twee verschillende sites van Destrooper zijn geïntegreerd in één toegangscontrolesysteem, waardoor de HR-afdeling de toegangsrechten eenvoudig beheert. Als Destrooper een nieuwe werknemer aanwerft, dan kent de HR-afdeling in slechts enkele klikken de juiste toegangsrechten toe. Leonie Rooze benadrukt: “GPS is zeer gebruiksvriendelijk. Je kan moeiteloos gegevens raadplegen en badges koppelen aan werknemers.”

 De ingang van de bedrijfssites zijn volledig beveiligd met badgelezers, maar ook specifieke bedrijfsruimten zoals het serverlokaal kunnen enkel betreden worden door geautoriseerd personeel. Leonie Rooze vertelt: “Ons toegangscontrolesysteem zorgt ervoor dat ruimten beveiligd zijn op basis van functie, dus niet iedere functie heeft toegang tot een bepaalde ruimte. Daarnaast bepalen we zelf welke personen toegang hebben gedurende welke momenten.” Het geavanceerde toegangscontrolesysteem draagt bij aan een veilige en efficiënte werkomgeving bij Destrooper.

Vlotte ondersteuning van A tot Z

Bij GPS streven we voortdurend naar het bieden van de beste service aan klanten. Leonie Rooze benadrukt: “Hoewel de implementatie tijd in beslag nam, ben ik altijd vlot geholpen door GPS. Op elk moment kan ik rekenen op mijn contactpersoon.” Ook na de succesvolle implementatie van het project blijft Destrooper verzekerd van ondersteuning bij eventuele vragen. “Wanneer ik vragen heb, dien ik eenvoudig een ticket in bij de helpdesk, en dat verloopt zeer efficiënt. Ik kan altijd vertrouwen op een snel en adequaat antwoord.”

Ook aanzienlijk tijd besparen zoals Jules Destrooper?

Ik wil een gratis demo
Sumo