Alle klantcases

Natra Belgium

Beide vestigingen maken intensief gebruik van onze tijdregistratie met automatische loonkoppeling naar het sociaal secretariaat en het interimkantoor. Daarnaast kunnen de medewerkers in beide vestigingen online prestaties ingeven en verlof aanvragen via de self service module. Voor een optimale inzet van personeel zorgt onze planningssoftware. Ook beheren wij enkele deuren voor toegangscontrole.

Medewerkers: 600
Sector: Voeding
Klant sinds: 1999
Locatie: Malle en Bredene

Heerlijke chocopasta, pralines of zeevruchten? Dat maakt Natra mogelijk. Met meer dan 50 jaar ervaring zorgen ze ervoor dat iedereen kan genieten van chocopasta op hun boterham. Natra in Malle is reeds vanaf 1999 klant van GPS. Later in 2014 volgde het zusterbedrijf Natrajacali in Bredene.

De weekplanning: van drie dagen naar een halve dag

“Vroeger kostte het ons drie dagen om een weekplanning op te maken. De verlofdagen en afwezigheden uit onze tijdsregistratie halen, alles manueel in Excel puzzelen, een correctieronde… En ten slotte alles weer invoeren in ons systeem”, vertelt Matthias. “Nu zijn we op een halve dag klaar. Alles gebeurt automatisch in GPS.”

Gedaan met vogelpik

“Extra mankracht nodig aan een bepaalde productielijn? Dan geeft GPS een overzicht van uitzendkrachten met de juiste skills. Zo kunnen we gericht de juiste kandidaten selecteren. Terwijl het anders meer wegheeft van vogelpik: een lange lijst met namen waar je op goed geluk iemand uitkiest.”

Meer transparantie voor iedereen

“Door GPS is er een overzicht. We kunnen perfect opvolgen hoeveel uren er aan elke productielijn is gewerkt. Zo kunnen we de geplande uren vergelijken met de uiteindelijk gepresteerde uren. Dat maakt het dan weer mogelijk om te controleren waar het goed loopt. En waar je de planning moet bijsturen.”

Optimale productiecontrole

“Door GPS is er een overzicht. We kunnen perfect opvolgen hoeveel uren er aan elke productielijn is gewerkt. Zo kunnen we de geplande uren vergelijken met de uiteindelijk gepresteerde uren. Dat maakt het dan weer mogelijk om te controleren waar het goed loopt. En waar je de planning moet bijsturen.”

Van twee fulltimers naar één

“Die transparantie is ook een enorm voordeel voor de personeelsdienst. Vroeger kregen we een veelvoud aan vragen binnen. Dat is nu verleden tijd.”

Ook aanzienlijk tijd besparen zoals Natra?

Ik wil een demo krijgen
Sumo