Elke maand opnieuw levert onze tijdregistratie software automatisch en foutloos de juiste gegevens voor een correcte en tijdige verloning van jouw medewerkers. Zo bespaar je tijd, voorkom je fouten en heb je altijd volledige controle over werkuren, overuren en afwezigheden binnen je loonadministratie.
Manuele berekeningen zijn voor goed verleden tijd. Ons tijdregistratiesysteem berekent foutloos en in realtime de (vaste of glijdende) werkuren, (vrijwillige) overuren en tekorten. Dankzij configureerbare rekenregels is de prestatieberekening steeds compleet én op maat van jouw noden en wensen.
Wil je ook voorgoed afscheid nemen van Excel en manuele berekeningen? Contacteer onze HR-experts voor een eerste kennismaking.
Omdat niet iedereen zijn werkuren en afwezigheden foutloos registreert via de tijd- en aanwezigheidsregistratie, zal je dit als moeten corrigeren. Gelukkig haal je snel de fouten eruit dankzij instelbare foutenfilters. Op basis van de door jouw geselecteerde filter zie je in 1 oogslag wat er dient te gebeuren. Hierdoor heb je in een handomdraai de data in beeld, gewijzigd of aangevuld.
Als HR-medewerker kan je het nog verder vergemakkelijken door een deel van de opvolging te leggen bij een leidinggevende die bv. dichter bij de operaties staat. Dankzij een intuïtief webplatform, met instelbare machtigingen, is dit voor hem/haar eenvoudig te doen zonder ongewenste acties.
Niet enkel de prestaties zijn essentieel voor een foutloze verloning, ook de afwezigheden zijn van belang. Ziekte, klein verlet, vakantie, ouderschapsverlof, onbetaalde vakantie… Er zijn tal van afwezigheden waarop een medewerker recht heeft en die je moet bijhouden. In de tijdregistratie heb je per medewerker en per groep kalenders ter beschikking waarin je alle afwezigheden op een efficiënte manier en conform de GDPR wetgeving kan bijhouden.
Tenslotte zijn premies, toeslagen en vergoedingen ook onderdeel van een correcte verloning. Je registreert deze dus best ook via de tijdregistratie. Fietsvergoedingen, thuiswerk premies, arbeidsduurvermindering (ADV) of maaltijdcheques zijn slechts enkele voorbeelden van de vele mogelijkheden. Doordat registratie en berekening automatisch verlopen, win je opnieuw tijd!
Je beschikt dankzij onze tijdregistratie over de juiste data voor een foutloze verloning. Echter we gaan nog een stap verder om jou tijd te besparen. Ons tijdregistratiesysteem koppelt namelijk alle prestaties, afwezigheden en premies automatisch aan de juiste looncode. Het resultaat is kant-en-klare data die je in slechts enkele kliks doorstuurt naar jouw sociaal secretariaat.
Loonadministratie is het proces waarbij alle gegevens worden verzameld die nodig zijn om salarissen correct en tijdig uit te betalen. Denk aan gewerkte uren, overuren, vakantiedagen, afwezigheden, bonussen en inhoudingen. Ook het afdragen van sociale bijdragen en belastingen maakt deel uit van de loonadministratie.
Tijdregistratie zorgt ervoor dat alle gewerkte uren, inclusief overuren, pauzes, afwezigheden en ploegentoeslagen, automatisch en accuraat worden bijgehouden. Dankzij deze registratie beschik je over betrouwbare gegevens die rechtstreeks kunnen worden doorgegeven aan de loonadministratie. Zo voorkom je manuele fouten, discussies en tijdrovende controles achteraf.
Door gebruik te maken van een geautomatiseerd tijdregistratiesysteem worden uren, afwezigheden en vergoedingen nauwkeurig bijgehouden en gecentraliseerd. Deze data kan rechtstreeks worden gekoppeld aan je HR- of salarispakket, waardoor het risico op fouten door manuele invoer drastisch vermindert. Dit resulteert in een correcte en efficiënte salarisverwerking.
Ja, werkgevers zijn wettelijk verplicht om de werktijden van hun medewerkers bij te houden, vooral bij flexibele uren, overuren en deeltijdarbeid. Deze registratie is essentieel om correcte lonen uit te betalen en om aan de sociale inspectie of arbeidsauditoraten aan te tonen dat je voldoet aan de arbeidswetgeving. Met een sluitend tijdregistratiesysteem voldoe je automatisch aan deze verplichting.