Alle nieuwsberichten

Onze Employee Self Service blaast 20 kaarsjes uit 🎂

Onze Employee Self Service blaast 20 kaarsjes uit 🎂

In het jaar 2000 lanceerde GPS als eerste van de markt een Employee Self Service voor tijdregistratie systeem. Dit deden we om medewerkers beter te kunnen informeren over hun verlof, prestaties en dergelijke. Door de jaren heen werd de ESS steeds uitgebreid met nieuwe functies zoals een ziektemelding, attestenbeheer en een aanwezigheidspaneel. In 2008 is ook de personeelsplanning aan de Employee Self Service toegevoegd. Vandaag kiest bijna elke nieuwe klant voor de Employee Self Service gekoppeld aan tijdregistratie vanwege transparantie en een enorme tijdsbesparing voor de personeelsdienst.

 

Employee Self Service in een notendop

De Employee Self Service gekoppeld aan tijdregistratie verleent werknemers toegang tot voor hun relevante HR-informatie. Zo krijgen ze inzicht in prestaties, planning en afwezigheden. Daarnaast verlopen verschillende HRM processen, zoals verlofaanvragen, registratie aanvragen, ziektemeldingen, urenverantwoording,… ook via de Employee Self Service.

Omdat zowel arbeiders als bedienden er vlot mee aan de slag moeten, is de Employee Self Service zeer intuïtief en beschikbaar via de webbrowser en smartphone (Android en iOS).

 

Voordelen van Employee Self Service

Gebruik maken van de Employee Self Service brengt verschillende voordelen met zich mee. Zowel voor de medewerkers als voor de personeelsdienst.

 

  • Medewerkers hechten meer en meer belang aan de transparantie van het bedrijf naar hun. Dit creëert namelijk een gevoel van vertrouwen.

 

  • Dankzij de Employee Self Service kan je op verschillende manieren tijd besparen.

 

  1. Door de digitalisatie staat alles centraal in 1 systeem en vind je dus alle informatie snel terug.
  2. Door de automatisatie is de foutencontrole reeds gebeurd. Hierdoor verlies je geen tijd aan foute aanvragen of zaken die reeds in orde zijn.
  3. Doordat je medewerkers zelf bepaalde informatie kunnen consulteren, moet men er de personeelsdienst of het diensthoofd niet meer mee belasten.
  4. Dankzij het decentraal beheer kan je bepaalde taken uitgeven aan diensthoofden.

 

  • Via de Employee Self Service kan je ook de werkuren registreren. Zowel de begin en eindtijden van een dag, als ook de uren per order of activiteit. Dit levert niet alleen een financiële besparing Maar geeft je daarnaast ook meer controle op de prestaties. Want op de manier kunnen ook de mobiele medewerkers of telewerkers hun werkuren registreren.

 

Employee Self Service bij Inside Blinds

Omdat men bij Inside Blinds geconfronteerd werd met veel manueel werk om de prestaties te berekenen, ging Saskia Ginneberge, HR manager bij Inside Blinds, op zoek naar gebruiksvriendelijke cloud software voor tijdregistratie. Deze vond ze bij GPS. Dit betekende voor Inside Blinds ook meteen het einde van de vele Excel files en losse papiertjes. Tenslotte kon men dankzij de Employee Self Service het organogram herstructureren door te werken met diensthoofden.

 

Klinkt dit allemaal als muziek in je oren en wil je als bedrijf ook genieten van al deze voordelen? Vraag dan hier je gratis demo aan!